سایت دکتر بهرام خیری
آزادی و عدالت اصیل ترین معناها هستند
یک انسان معناگرا نسبت به عدالت، نسبت به ارزش، نسبت به نوع­ دوستی، نسبت به عقلانیت، نسبت به مدیریت، نسبت به بهره­ وری، نسبت به کارایی، نسبت به افزایش سود، نسبت به هزینه، نسبت به مبارزه با ظلم، نسبت به مسئولیت اجتماعی، نسبت به تعهد و… ساکت نیست، یعنی اینگونه نیست که یک انسان معناگرا غرق صرفاً لذات یا سودآوری دنیایی باشد یا از آن طرف غرق در معنویات یا عزلت­ گزینی­ های عرفانی باشد. یک انسان معناگرا، معنا را در فائق آمدن بر دستاوردهای اقتصادی و به کارگیری این موفقیت یا دستاوردهای اقتصادی برای خودش، در درجه اول و برای دیگران در یک تعامل ارزشمند می­ بیند. اصطلاح سدال هم همین هست، بازاریابی معناگرا عمیقاً معتقد به دانایی به مثابه ابزار تسلط بر هستی، به دنبال آن کسب دارایی یا مجهز شدن به قدرت و ثروت هست و تزریق معناگرایی را در بعد سوم، داد می­ بیند (دانایی، دارایی، داد). بازاریابی معناگرایی با عزلت­ گزینی و منفعت­ طلبی در تعارض هست. تحقق مسئولیت اجتماعی به معنای عینیت بخشیدن به کیفیت زندگی در مناسبات اجتماعیست.
دکتر بهرام خیری