سایت دکتر بهرام خیری

خلاصه (Part 8):
بازاریابی معناگرا به لحاظ انسان­ شناسی بر این امر تاکید دارد که این انسان، انسانی مستقل، عاقل، رها و مبتنی بر عقل خودبنیاد هست. از منظر ارزش شناختی، معتقد به آنارشی ارزش­ های انسانی نیست، اما این ارزش­ های جهان­ شمول انسانی را آنقدر محدود و انگشت­ شمار می­ داند که یک وفاق بشری و یک زبان مشترک در مورد آن وجود دارد. در مورد زبان­ شناسی هم گاهی مواقع زبان فرمال، رسمی و حقوقی است و گاهی هم زبان نمادین هست. این معنا سه مولفه دارد:
– انسان معناگرا در درچه اول به دنبال حداکثرسازی خوش بودن یا happiness برای خودش هست‌.
– انسان معناگرا به دنبال انتقال این خوش بودن یا لذت یا رضایت یا ارتقای کیفیت زندگی برای دیگران هم هست.
– این خوب بودن و خوش بودن بایستی بی­ارزد، یعنی ارزش تخصیص منابع برای استمرار زندگی را داشته باشد.