خلاصه (Part 8):
بازاریابی معناگرا به لحاظ انسان شناسی بر این امر تاکید دارد که این انسان، انسانی مستقل، عاقل، رها و مبتنی بر عقل خودبنیاد هست. از منظر ارزش شناختی، معتقد به آنارشی ارزش های انسانی نیست، اما این ارزش های جهان شمول انسانی را آنقدر محدود و انگشت شمار می داند که یک وفاق بشری و یک زبان مشترک در مورد آن وجود دارد. در مورد زبان شناسی هم گاهی مواقع زبان فرمال، رسمی و حقوقی است و گاهی هم زبان نمادین هست. این معنا سه مولفه دارد:
– انسان معناگرا در درچه اول به دنبال حداکثرسازی خوش بودن یا happiness برای خودش هست.
– انسان معناگرا به دنبال انتقال این خوش بودن یا لذت یا رضایت یا ارتقای کیفیت زندگی برای دیگران هم هست.
– این خوب بودن و خوش بودن بایستی بیارزد، یعنی ارزش تخصیص منابع برای استمرار زندگی را داشته باشد.