سایت دکتر بهرام خیری

پدیدآور (ها) :مارك اسکافردر

مترجمان : بهرام خیری ،مرجان مهيمني،پريسا يوسفي

ناشر : موسسه كتاب مهربان نشر

مقدمه مترجمان :

منظور از بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی ، فرآیند جلب توجه جامعه به یک فرد ، موضوع یا برند خاص با استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی است. برنامه های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی معمولا بر ایجاد محتوایی که بتواند ضمن جلب توجه کاربران سایت های اجتماعی ، آنها را به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر در رسانه های اجتماعی ترغیب کند ، متمرکزند. بدین ترتیب پیام شرکت ، سازمان یا فرد مورد نظر ، در قالب یک زنجیره از کاربری به کاربر دیگر منتقل می شود.ویژگی اصلی این زنجیره انتقال پیام “اعتمادی” است که افراد قرار گرفته در آن نسبت به هم دارند و در نتیجه ، تاثیر گذاری پیام مورد نظر بر جامعه هدف به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. این شیوه پیام رسانی و تبلیغاتی غیر مستقیم در برابر تبلیغات سنتی قرار دارد که در آن سازمان ها و افراد سعی می کنند تا پیام خود را به صورت مستقیم به افراد جامعه بقبولانند.

رسانه های اجتماعی امروزه تبدیل به پلت فرم هایی شده اند که به سادگی در دسترس افراد دارای دسترسی به اینترنت قرار دارند.امروزه بیش از 70 درصد از شرکت های بزرگ دنیا از رسانه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر جامعه مخاطب خود استفاده می کنند. این شرکت ها با روش های خلاقانه به دامن زدن به شایعات ، ایجاد روابط با جامعه مخاطبان ، پرورش و بهبود روابط ، بهبود محصولات و خدمات و ترویج آگاهی نسبت به برند خود در میان مردم در بازه زمانی بلند مدت استفاده می کنند.

در سال های اخیر ضریب نفوذ رسانه های اجتماعی در ایران نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. جدا از رسانه های اجتماعی خارجی ، سایت ها و شبکه های اجتماعی داخلی مختلف نیز مورد اقبال کاربران ایرانی قرار گرفته اند و این فرصتی بسیار بزرگ برای بازاریابان است.بازاریابان می توانند با حضور در این فضا و تعامل با مشتریان بالقوه خود ، هم به انجام تحقیقات بازار و کسب اطلاعات مورد نیاز از سلایق و نیازهای مشتریان بپردازند و هم به اهداف تبلیغی و ترویجی خود دست پیدا کنند.

از جمله نقاط قوت این کتاب ، بیان مطالب به شیوه ای کاربردی می باشد.همچنان تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در انتقال مفاهیم آن به خوانندگان عزیز ، این موضوع بطور کامل رعایت گردد.مشتاقانه به منظور افزایش کیفیت و بالابردن سطح دانش نیازمند نظرات شما بزرگواران هستیم.

بهرام خیری